Nytt projekt, elfrågor

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.

Nytt projekt, elfrågor

Inläggav Bönan » 9 juli 2019, 10:27

Hallå!
Jag har skaffat mig en ny projektbil, en 245 Classic från -93. Tanken är att renovera upp den till fint skick, det får ta den tid det tar. Målbilden är att den ska bli som en 245 hade kunnat se ut när den var ny, inte nödvändigtvis 100% korrekt original. Tanken var att försöka sätta in så mycket original extrautrustning som möjligt och bygga en fiktiv toppmodell.

Nu ligger det långt in i framtiden, till en början blir det plåt- och rostjobb. Måste åtminstone byta båda högerdörrarna och eventuellt bakluckan, i övrigt har den klarat sig bra utöver klarlacksläpp.

Planen inkluderar då elhissar, elspeglar, farthållare, dim- och extraljus och full uppsättning extramätare, kanske något mer kul också. Funderar då lite allmänt om hur mycket el som är fördragen på en 93a. Extramätarna vet jag helt saknar kablage, men hur är det med speglar och elhissar, något förberett? Är det några komponenter som är gemensamma med 7/940, då dessa generellt verkar vara bättre utrustade och lättare att plocka grejer från?
Bönan

Återgå till Elsystem & Elektronik