Kardanklanterier

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m

Kardanklanterier

Inläggav Bakken » 9 maj 2021, 16:12

Åkej, nu ere såhärva. Jag fick nedslag på kardangummit och bytte det och lagret utan att märka upp hur axeln satt monterad. Självklart läste jag på i efterhand om att det skulle vara viktigt. Som tur är måste jag rätt snart byta knutar med så då tänkte jag att det kunde vara en bra idé att se till att få allting rätt för att slippa några extra vibrationer när allt väl är nytt och fint.

Finns det något bra sätt att få till det i efterhand eller är det bara att skruva ihop och sen prova sig fram mellan alla fyra lägen som man kan skruva ihop det?

Tacksam på förhud.

/Lars
Bakken
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 november 2015, 15:04

Återgå till Kraftöverföring, hjulupphängning, bromsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron