
K- motorn lär vara mycket lämplig att etanolkonvertera pga dess högre komp.
Packo skrev:Bil är införskaffad.
En rostig 240 87a med B230k och m45
25000 mil på mätaren .
Köptes i fredags och idag är motorn på plats och rosten lagad.
Återkommer med lite bilder ikväll
Här är en kort film på skönheten![]()
https://www.youtube.com/watch?v=sp-OfCJxvYg
Errim skrev:Snabba bud! Jag är imponerad av ditt arbete med både bil o motor. Gärna fler bilder o filmer![]()
K- motorn lär vara mycket lämplig att etanolkonvertera pga dess högre komp.
Tilly skrev: Sedan är jag inte riktigt med på vad det var som gjorde att det fungerade bra med B230:n men inte med B21:an men det var kanske en annan konstruktionslösning från din sida snarare än att det var problem med att bygga på själva B21:an?
Återgå till Dieselmotorer med tillhörande system
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst