Orörd Volvo B230F med M47 OBS! 9300mil

Lägg ut dina reservdelar som du vill bli av med.
Sparepats for sale

Orörd Volvo B230F med M47 OBS! 9300mil

Inläggav Micke » 3 november 2021, 20:49

Hej

Säljer en orörd B230F med 530 topp och en M47 låda från 1990 som jag plockat ur min entusiastbil. Motor/låda kommer från min bil som rullat 9300mil. Har ägt bilen i 5 år och kört ca 300mil under dessa år. Garanterar att motorn är mekaniskt felfri och kommer generera tusentals problemfria mil. När jag köpte bilen hade den tidigare stått avställd i ca 10år pga. sjukdom, där av låga mil. Motorn plockades ur bilen 211023.

Obs! Jag skickar inte med fördelare, insug. Grenrör, värmesköld, remhjul och fläkt ingår förutom motor, växellåda och koppling. Vattenpump och spännrulle monterades ny 2019, rullat ca 200 mil.

Finns inga vändkanter i cylinderloppen
Inga spår vid axeltätningar (kan kontrolleras vid intresse)
Ingen fastbränd olja under ventilkåpan
Inga pinnbultar eller andra gängor är skadade eller sönderrostade.

Har bytt axeltätningar i bröstkåpan i veckan pga litet oljedropp. Monterade Corteco & Victor Reinz tätningar som ska motsvara originalkvalite. Ny packning till bröstkåpan & ventilkåpa medföljer samt ny packning mellan grenrör/avgasrör.

Kunde inte lägga till bilder här, men skicka ett sms så kan jag skicka bilder vid intresse.

Tel: 0733- 33 66 33
Motorn finns i Kalmar län/Mönsterås.
Motorn/växellåda står på hemmabyggda "fötter" i metall som i sin tur är monterad på rullbar halvpall. Har även lyf möjligheter i garaget för enkel lastning.

Är du intresserad får du skicka sms/ringa, är sällan här inne på forumet och kollar meddelanden.

/Mickael
Micke

Återgå till Reservdelar Säljes