262C -79

Här kan du sälja din bil
Sell your car here

262C -79

Inläggav moggebigge » 3 oktober 2018, 10:58

Hej,

Har en 262C från 79 som jag "måste" göra mig av med. USA-såld så ursprungligen med B27F med nackknäckande 125 hk och BW55. Motorns läckte vatten internt så det sitter en B280F + AW71 i nu, provmonterad och uppstartad men sedan tog tiden slut. Finns ytterligare 2 motorpaket B280+AW71 + naturligtvis originalmotorn för originaltalibanen som önskar vråla fram i 90km/h med 3000 rpm och en soppaförbrukning som en Concorde :-)

Gått mkt få miles. Det finns bara allvarligare rost (=svetsjob) i A-stolparna, golvet på förarsidan där plåtarna överlappar, batterihyllan och motorhuven. I övrigt förbluffande bra. Omlackad av IQ badboll i USA

Instrumentbräda har en spricka upptill, stolklädseln på förarstolen dålig, innertaket hänger baktill.

1 uppsättning skottkärrefälgar dvs Corona och 1 uppsättning tidstypiska JP 7x15" som gör att bilen inte ser ut som en kissnödig kossa.

Finns nya repsatser till bromsoken, nytt 3" JT agassystem, sänkningssats Kilen och en NOS GT instrumentering (för 4 cylindrig motor men går att anpassa)

Bilen är alltså inte körbar och delvis demonterad. Bilen är oreggad. Nödvändiga papper finns. Finns i Litauen men det är billigt att flyga till Vilnius för att ta en titt. Frakt till Sverige ordnar jag vid affär.

Kontakt via PM och då tar vi mer detaljer och bilder.

MVH
Morgan
moggebigge

Re: 262C -79

Inläggav moggebigge » 5 november 2018, 09:28

Ingen som är intresserad?

Får väl lyfta i en D24 och ha som bruksbil istället :-D

MVH
Morgan
moggebigge

Återgå till Bilar Säljes